Polder Bloemendaal heeft u nodig !
Het landschap is van ons allemaal, maar het onderhoud gaat niet vanzelf. Daar is veel voor nodig. Om de gunstige situatie in Polder Bloemendaal te behouden voor de beschermde kievitsbloem en andere bloemrijke oevervegetatie zoals watermunt, grote kattenstaart en gele lis is het noodzakelijk de houtwallen en pestbosjes te onderhouden en opschot van elzen en wilgen in de natuurvriendelijke oevers tegen te gaan. Voor deze werkzaamheden is de Vrijwilligersgroep Landschapsbeheer Polder Bloemendaal op gericht.

Op de natuurwerkdag op 4 november wordt gewerkt in de houtwallen in het botanisch kerngebied van Staatsbosbeheer. In het voorjaar bloeien hier kievitsbloemen. Om deze goed te beheren wordt de ondergroei in het najaar gemaaid. Op de natuurwerkdag wordt in samenwerking met Staatsbosbeheer en de Vrijwilligersgroep het maaisel verzameld en in hopen gezet die aan het eind van de winter in samenwerking met RAVON tot broeihopen voor ringslangen worden gemaakt.

Helpt u ook mee? Ervaring is niet nodig!

Voor de Natuurwerkdag in Polder Bloemendaal verzamelen we om 09.00 uur bij de boerderij van Klaas Both aan de Bloemendaalseweg 21A in Waddinxveen. Staatsbosbeheer en de Stichting Weids Bloemendaal dragen de Natuurwerkdag een warm hart toe en verzorgen daarom na afloop van de werkzaamheden om ca 13.00 uur een lunch met soep en broodjes voor de deelnemers.
Wil je op de natuurwerkdag met ons meewerken, meld je dan aan via de website www.natuurwerkdag.nl, en zoek onder locaties Zuid-Holland, Kievitsbloemen Polder Bloemendaal Waddinxveen, Bloemendaalseweg 21a